Gå vidare till innehåll

Över 25.000+ nöjda kunder

Betala senare med Klarna

Fri frakt inom Sverige

Frågor? Kontakta oss

Köpvillkor

  1. Om Dealdirekt.se
  • Företaget har sitt säte i Sverige.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kontakt@dealdirekt.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  1. Beställning
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kontakt@dealdirekt.se
  1. Leverans
  • Våra normala leveranstider är 10-15 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: kontakt@dealdirekt.se.
  • Vi tar inte ansvar för paket som har blivit stulna eller borttappade efter att leveransen har blivit slutförd.
  1. Priser
  • Alla beställningsvaror kan där tillkomma importavgift / tullavgift på.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

ÖPPET KÖP

Vi tillämpar öppet köp i 14 dagar på samtliga produkter från ordinarie sortiment i enighet med distansavtalslagen (2005-59) . Undantaget från öppet köp gäller för konsumentanpassade beställningsvaror och hygienartiklar. Du ser om varan är en beställningsvara under produkt-och tilläggsinformationen på respektive produkt. Är du osäker på vilka produkter som är beställningsvaror, vänligen kontakta oss på kontakt@dealdirekt.se

Distansavtalslagen ger dig full rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din order. Önskar du att göra en retur, vänligen meddela oss detta till kontakt@dealdirekt.se Vi återbetalar köpesumman inom 30 dagar, i de fall konsumenten på riktiga grunder häver köpet. Ångerrätten gäller endast om nedanstående krav uppfylls:

  • Varan är oanvänd och felfri.
  • Faktura/kvitto finns och kan uppvisas.
  • Originalförpackning eller motsvarande är fullgott emballage

 

Ångrar du ditt köp under en leverans så måste du hämta ut paketet och sedan göra en retur till oss, eller låta paketet gå i retur (avgift på 300 SEK tillkommer ifall paketet går i retur till oss) Som konsument står du dock för eventuella leverans- och returkostnader. Observera att konsumenten även ansvarar för returtransporten. Alla returer skickas tillbaka till vår leverantör i Asien. Den returnerade varan skall vara i fullgott skick och ska returneras med sitt originalemballage, eller likvärdig förpackning. Om du är osäker ber vi dig vänligen kontakta vår support före eventuell retur, så återkommer vi med instruktioner.

REKLAMATION

 

  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

  • 5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss kontakt@dealdirekt.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
  • Ej uthämtat paket från kund så debiteras kunden 300 kr. Om kund önskar att paketet ändå så skall kunden betala den nya frakten. Returer sker i överenskommelse med butiken.
  • Produkterna måste vara oanvända, oöppnade och i sin originalkartong. Om produkterna är förstörda eller använda gäller inte återbetalning.

    5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis skönhetsprodukter.
  1. Reklamation och klagomål
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
  • Om produkterna är förstörda eller använda gäller inte återbetalning.
  • Vid godkänd reklamation så återbetalar vi summan för din beställning inom 7-12 dagar.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kontakt@dealdirekt.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1. Ansvarsbegränsning 
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
  1. Produktinformation
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgifter
  • Genom att handla hos dealdirekt.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Dealdirekt.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 10.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 10.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    10.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Swish, Kredit Kort, PayPal.
  • 10.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.
  • 10.4.3 Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder MailChimp & Klayvio för utskick av nyhetsbrev.
  • 10.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 10.6 Rätt till rättelse
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 10.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • 10.8 Ansvarig för dataskydd
    Dealdirekt.se är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
    Vi använder en plattform, Shopify.,
  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
  1. Villkor för textmarknadsföring:

Vi värdesätter din integritet och den information du samtycker till att dela i samband med vår SMS-marknadsföringstjänst. Vi använder denna information för att skicka textmeddelanden till dig (för din beställning, inklusive påminnelser om övergivna kassan), erbjudanden för textmarknadsföring och transaktionstexter, inklusive förfrågningar om recensioner från oss.

Vår webbplats använder cookies för att hålla reda på varor du lägger i din kundvagn, inklusive när du har övergett din kassa. Denna information används för att bestämma när påminnelsemeddelanden ska skickas via SMS.

Genom att samtycka till Dealdirekt.se SMS-marknadsföring i kassan och initiera ett köp eller prenumerera via våra prenumerationsverktyg, samtycker du till att ta emot återkommande textmeddelanden (för din beställning, inklusive påminnelser om övergivna kassan), erbjudanden för sms-marknadsföring och transaktionstexter , inklusive förfrågningar om recensioner från oss, även om ditt mobilnummer är registrerat på någon statlig eller federal ring-inte-lista. Meddelandefrekvensen varierar. Samtycke är inte ett villkor för köp.

Om du vill avbryta prenumerationen från att ta emot textmarknadsföringsmeddelanden och aviseringar, svara med STOP på alla mobilmeddelanden som skickats från oss eller använd avregistreringslänken som vi gav dig i något av våra meddelanden. Du förstår och samtycker till att alternativa metoder för att välja bort, såsom att använda alternativa ord eller förfrågningar, inte kommer att anses vara ett rimligt sätt att välja bort. Vi tar inte betalt för tjänsten, men du är ansvarig för alla avgifter och avgifter i samband med textmeddelanden som tas ut av din trådlösa leverantör. Meddelande- och datahastigheter kan tillkomma.

För eventuella frågor, vänligen sms:a HJÄLP till numret du fick meddelandena från. Du kan också kontakta oss på kontakt@dealdirekt.se för mer information.

Vi har rätt att när som helst ändra vilket telefonnummer eller kortkod som vi använder för att driva tjänsten. Du kommer att meddelas vid sådana tillfällen. Du samtycker till att alla meddelanden som du skickar till ett telefonnummer eller kortkod som vi har ändrat, inklusive eventuella STOPP- eller HJÄLP-förfrågningar, kanske inte tas emot, och vi kommer inte att vara ansvariga för att respektera förfrågningar som görs i sådana meddelanden.

I den utsträckning det är tillåtet enligt tillämplig lag samtycker du till att vi inte kommer att hållas ansvariga för misslyckad, försenad eller felaktig leverans av information som skickas via tjänsten, eventuella fel i sådan information och/eller någon åtgärd som du kan eller inte kan vidta i beroende av informationen eller tjänsten.

Din rätt till integritet är viktig för oss. Du kan se vår integritetspolicy här för att avgöra hur vi samlar in och använder din personliga information.

Klarna

Betala tryggt och säkert med Klarna.

Fri frakt

Vi erbjuder fri frakt inom hela Sverige.

Kundtjänst

Tillgänglig: Mån-fre 07:00-16:00

25.000+ kunder

Över 25.000 nöjda kunder sedan start.